maandag 7 april 2014

Van beroemd fotomodel tot leeuwenkoning

Wat een week zeg. Ik ben er nog moe van, maar ooooooh  wat was het super leuk.
Het begon allemaal met een eind rijden achter in de auto bij mijn baasjes. Ik zag onderweg steeds bomen, maar helaas reden we door :'(
Na een lange rit mocht ik eindelijk uit de auto. Ik kwam in een onbekende omgeving met veel nieuwe luchtjes. Ineens stond ik tussen heel veel mensen. Er werden foto’s gemaakt en ik stond plotseling naast twee meisjes die met me op de foto gingen.


Aangelijnd liep ik gezellig tussen mijn baasjes. Ik rook van alles. Ook geurtjes die je als hond niet zou willen. Geuren die mensen lekker vinden, maar wij honden houden toch echt van andere geuren. Het was ook veel te netjes. Ik plaste dus maar flink over de gekleurde ‘vies’ geurende bloemen. En dat mocht weer niet van mijn baasjes. Pfff.

Ik had alle aandacht van de wereld en ik voelde me als een fotomodel. Ik werd van alle kanten geaaid, er werden foto’s van me gemaakt en om de haverklap moest ik met een onbekend kind op de foto. In het begin vond ik het prima maar na een paar keer moest ik zelfs netjes zitten, terwijl een kind om mijn nek hing. Ik was wel even klaar met dat modellengedoe. Laat mij maar lekker voetballen en graven.




Gelukkig gingen we weer in de auto en na een kort ritje kwamen we aan bij een hele grote zandbak met water. En ik zag heel veel soortgenoten. En ik mocht los. Ja, dit wil ik!
Ik bleef zelfs slapen op deze plek. Dat was het einde! Ik hield van deze nieuwe omgeving.






Ik zat als een leeuwenkoning voor het huisje en ik keek uit over mijn territorium, dat bestond uit strand en zee. Ik kon alles overzien. In de verte liepen mensen en honden. Soms ook paarden. Als mensen te dicht bij kwamen blafte ik. Af en toe rende ik richting zee om me even tussen wat honden te mengen en zo poolshoogte te nemen wat er allemaal gaande was. Wanneer ik het fluitje van mijn baas hoorde, rende ik terug over het zand naar mijn baasjes. Soms ging ik samen wandelen met mijn baasjes of lag ik onder de tafel als mijn baasjes gingen eten in een restaurant.

Ik heb weinig rust gehad, was nooit alleen en sliep alleen ’s nachts. Overdag was het voetballen, wandelen, rennen, ravotten met andere honden en graven. Ik heb veel en vooral diepe gaten rond mijn nachtverblijf gegraven. En als verrassing kwamen mijn oppasbaasjes ook nog op bezoek.




Jammer genoeg kwam aan dit moois ook een eind. Opnieuw een lange rit kondigde aan dat ik weer naar mijn eigen huis ging. Ook prima, want nu kon ik eindelijk wat slaap inhalen.
Ik droomde al dat ik in vele landen bij fans ingelijst aan de muur hang terwijl kinderen me geadoreerd aankijken ;-)